skip to Main Content

Voordelen van personal training

personal trainingBen je op zoek naar goede personal training om jouw gezondheid te verbeteren? Dan ga je in jouw omgeving vaak veel verschillende specialisten vinden die jou hierbij kunnen helpen. Met deze training ga je samen met een coach aan de slag om aan jouw conditie te werken en een gezondere leefstijl te creëren. Een van de specialisten waar je bij kunt gaan kijken is Your Physical Coach. Maar welke voordelen kun je behalen aan een personal trainer? Onderstaande informatie zet enkele voordelen op een rij, zodat je voor jezelf kunt bekijken of dit bij je past.

Personal training voor jouw doelen

Personal training is een training die geheel aan jouw wensen en behoeften is aangepast. Je moet gaan werken aan jouw doelen. Niet ieder lichaam is hetzelfde en de een heeft al meer conditie van zichzelf dan de ander. Samen met een coach ga je daarom aan de slag met een plan van aanpak, zodat je uiteindelijk jouw doelen kunt behalen. Of dit nu om een betere conditie gaat of het kwijtraken van de overtollige kilo’s, de coach kan jou hier binnen afzienbare tijd mee gaan helpen en ervoor zorgen dat je voldoende motivatie hebt om tot het doel te komen.

Altijd realistische doelen stellen voor de training

Een van de voordelen van personal training is dat je 1 op 1 met een coach aan de slag gaat voor het behalen van jouw doelen. Je hoeft jezelf hierdoor niet onzeker te voelen en krijgt de aandacht die je nodig hebt. Daarbij worden er bij Your Physical Coach ook realistische doelen gesteld. Je kunt bijvoorbeeld geen sixpack krijgen in slechts een aantal weken. Er wordt daarom gekeken hoe je op een gezonde manier toch die blokjes op jouw buik kunt krijgen, terwijl je jouw lichaam niet overbelast.

Voor ieder niveau effectief trainen

Bij personal training draait het ook om het verleggen van grenzen in plaats van het overschrijden hiervan. De lichamelijke klachten die je normaal gesproken bij fanatiek sporten hebt, zullen hier niet voor komen. De effectieve trainingen van 30 minuten zorgen ervoor dat je uiteindelijk wel naar jouw doel toewerkt en jouw spieren traint, maar dan zonder alle negatieve gevolgen. De trainingen zijn altijd op jou afgestemd en het maakt niet uit of je een topsporter bent of compleet onervaren. Iedereen kan deelnemen aan de trainingen en ervoor zorgen dat het uiteindelijke doel gerealiseerd wordt.

Ook hulp bij de juiste voeding

Het gaat echter niet alleen om training. Om gezond te leven en de doelen te behalen moet er namelijk ook gekeken naar de juiste voeding. Personal training heeft alleen effect als je de juiste voedingsstoffen inneemt. De coach kan jou hier ook advies over geven. Samen met de trainer kan er een voedingsschema opgesteld worden, zodat je de juiste hoeveelheden binnenkrijgt en jouw lichaam niets meer te kort gaat komen. Uiteindelijk heb je hier alleen maar profijt van en ga je merken dat het sporten ook steeds eenvoudiger verloopt. En je staat er nooit alleen voor!

Bron foto door Anthony Shkraba via Pexels

Het belang van gezond eten voor het behouden van een slanke lijn

Gezond afvallen

Afvallen is voor velen niet een makkelijk proces. Sommigen zijn jaren bezig om hun ideale gewicht te bereiken maar zonder enige resultaat. Wist je dat behalve sporten je ook heel gezond zal moeten eten om een slanke lijn te krijgen en die ook te behouden.

In deze blog vertellen wij jou alles over het belang van gezond eten en het behouden van een slanke lijn. Je zal je wel afvragen welke maaltijden gezond. Wij hebben enkele maaltijden hiervoor jou genoteerd die je zou kunnen consumeren. Wij vertellen jou ook wat je zeker niet moet eten.

  • Vermijdt zoet

Probeer koekjes te vermijden maar je zou wel jam of appelstroop op je boterham kunnen smeren tijdens je ontbijt. Je zou ook fruit op je brood kunnen doen. Hierdoor heb je ook een stevige portie vezels al heel vroeg in je gekregen. Wil je in plaats van iets zoets toch wat hartigs op je brood dan zou je kunnen kiezen tussen ham of 20+ kaas. Besmeer je boterham wel altijd met halvarine.

  • Eet genoeg groente bij de lunch

Elk mens heeft ongeveer 250 gram groente per dag nodig. Velen komen niet dichtbij het getal dat eerder genoemd is. Ben je iemand die op de lijn let dan raden wij jou aan om die 250 gram groente wel dagelijks te consumeren. Wij snappen dat het ook voor jou misschien ook niet makkelijk is maar daarvoor hebben wij dus een oplossing. Probeer zoveel mogelijk soepsoorten te maken, sapjes maken, zet in plaats van pindakaas maar lekker een stuk groente op je boterham als beleg. Maak ook verschillende salades soorten. Je kan ook rauwkost als tussendoortjes nemen in plaats van die heerlijke nootjes.

  • Volkoren producten

Je stoelgang speelt een belangrijke rol als je wilt afvallen. Behalve volkoren brood kun je ook aardappelen, peulvruchten en volkoren pasta eten. Zilvervlies en couscous zijn ook goed voor de darmen. Je bord dient wel voor de helft gevuld zijn met groenten. Je kunt ook experimenteren met quinoa, zwarte linzen en spelt.

  • Smaakmakers

Een ieder houdt van lekkere sausjes zoals mayonaise. Wist je dat deze sausjes juist heel veel calorieën bevatten. Heb je trek in een sausje dan kun je het best kiezen voor rode sausjes. Rode sausjes bevatten minder calorieën dan witte sausjes. Enkele rode sausjes die je zou kunnen kiezen zijn ketchup, ketjap en paprikasausjes. De witte sausjes zijn mayonaise, romige sausjes en crème fraiche. Ook met olijfolie dien je op te passen. Olijfolie is heel gezond maar bevat veel calorieën. Wees dan niet te gul bij het gebruik daarvan. Wist je dat je zelf pesto kon maken? Zet wat olie in je basilicum en je hebt je zelf gemaakt pesto.

  • Visvetten

Wist je dat visvetten heel gezond zijn? In plaats van een pakje chips kan je liever een stuk bruin brood met vis als tussendoortje nemen.

 

Wil je gezond en slank blijven dan is behalve een gezonde voeding, sporten ook heel belangrijk. ben jij iemand die niet graag naar de sportschool gaat? Geen probleem, ook aan deze groep hebben wij gedacht.

  • Maak gebruik van je televisie

Tegenwoordig kan je ook televisie ook aangesloten worden op het internet. Ga maar lekker op Youtube. Er zijn voldoende oefenvideo’s. zoek er maar 1 uit en ga lekker voor een half uur tot een uur aan de slag.

  • Een ommetje lopen

Maak een afspraak met een vriendin en ga elke dag een ommetje lopen in de buurt. Of maak een afspraak met je partner dat jij de hond wat vaker zult uit laten. Je vangt meteen een frisje neus en hebt meteen ook wat calorieën verbrandt.

  • Kies wat vaker de trap

In plaats van de lift, kies vaker voor de trap. Hierdoor val je af en blijf je lekker fit.

Hoe kun je het beste revalideren na een langdurige blessure

Revalidatie technieken

Niet alleen mensen die sporten raken geblesseerd. Ook mensen die niet sporten kunnen geblesseerd raken. Wat dacht je van een verstuikte enkel. Een blessure doet vreselijk pijn en heeft soms kun je veel tijd nodig hebben om ervan af te komen. Vaak ligt het ook aan de mindset van de persoon.

In deze blog hebben wij daarom enkele tips voor je genoteerd die jou kunnen helpen om te revalideren na een blessure.

1. Betrokken blijven

Ben je misschien die tijdens het voetballen geblesseerd is dan raden we je aan om je voetbal trainingen te blijven bijwonen. Natuurlijk zeggen we niet om de eerste volgende dag al op het veld te staan maar ga en geniet lekker van de oefeningen. Kijk lekker van de zijkant mee. Dit is een goede motivatie. Je dwingt jezelf om gauw weer de oude te worden.

2. Overhaast jezelf niet

Geef je zelf de tijd om te helen. Herstellen van een blessure is niet hetzelfde als helen. Herstellen heeft meer te maken met het lichamelijke gedeelte terwijl helen meer gaat over het mentale. Geef tijdens het helen je emoties de ruimte. Tijdens dit proces mag je angstig en verdrietig zijn. Een blessure heeft 5 fases nm. ontkennen, boosheid, onderhandelen, de dip en acceptatie.

3. Ondersteun je teamleden

Ben je misschien verbonden aan een organisatie of een groep dan raden wij je aan om naar elke wedstrijd te gaan om je teamleden aan te vuren. Heb vooral heel veel plezier

4. Pak je rust

Ben je misschien iemand die dagelijks sport zonder een rustperiode in te lassen dan is de blessuretijd een geschikt moment om je rust te pakken. Rust in deze periode veel uit. Na je blessure kom je zeker sterker terug.

5. Rustig weer opbouwen

Na je blessure is het verstandig om de tempo geleidelijk aan weer op te bouwen. Ga niet de eerste dag al 100 banen zwemmen of meteen aantal kilogrammen optillen. Geef je lichaam de ruimte om te wennen aan de situatie en bouw je tempo dan weer op.

6. Ga niet bij de pakken zitten

Heb je een blessure opgelopen dan wilt dat niet zeggen dat je meteen stopt met alles. Heb je misschien een enkel blessure dan zal de fysiotherapeut je adviseren om over enkele weken al op de loopbaan te gaan lopen. In het begin zal dit pijn doen maar laat dat je niet afschrikken. Start met een paar meters per dag en bouw je tempo op.

7. Vergelijk niet met een ander

Ga jezelf absoluut niet vergelijken met een ander. Niet elk persoon is hetzelfde en niet elke blessure is hetzelfde. Ga ook niet op het internet op zoek naar informatie over jou blessure. Op het internet vindt je altijd doemscenario’s en daar wordt niemand heel vrolijk van.

8. Je leeftijd speelt een belangrijke rol’

je leeftijd speelt een heel belangrijke rol in het herstel proces. Jonge mensen genezen sneller dan wat oudere mensen. Het heeft helemaal geen zin om je daar zorgen over te maken. Neem je tijd en probeer in het vervolg wat voorzichtiger te zijn.

9. Treur niet dagenlang

Je hebt een blessure en dat is jammer maar er zijn nog ergere dingen. In plaats van een gebroken pols kon je misschien een grotere ongeluk kunnen hebben gehad.

Back To Top